Dobra rekrutacja

dobrarekrutacja_logo

Cel projektu: Poprawa doświadczeń kandydatów z udziału w procesach rekrutacyjnych. Rozpowszechnienie wiedzy, jak dobrze prowadzić rekrutacje, które budują pozytywne doświadczenia kandydatów i dbają o wizerunek pracodawcy. Zmotywowanie firm do prowadzenia procesów zgodnych z 10 zasadami dobrej rekrutacji.

Zobacz nasze artykuły przygotowane na podstawie raportu
„Co boli kandydatów w rekrutacji”

Założenia projektu

Najlepiej na zmianę zachowań działa pozytywne wsparcie, to ono mobilizuje do pracy nad sobą i wdrażania wartościowych wzorców. #DobraRekrutacja nie jest dla rekrutera, pracodawcy łatwiejsza, wymaga czasu, spojrzenia z innej perspektywy, empatii, czasem też asertywności. Jednak w zamian daje wartości, których nie można kupić ani wykreować. Wizerunek pracodawcy, zbudowany na dobrych doświadczeniach kandydatów, sprawia, że najlepsi aplikują do firmy, bez kosztownych kampanii rekrutacyjnych. Zespoły nie są budowane przypadkowo, więc mniej rotują i wykazują się większym zaangażowaniem. Działy PR i marketingu mogą skupić się na swojej pracy, a nie na walce z negatywną opinią i sztucznym kreowaniem Employer Brandingu.
Zamiast hejtu i narzekania na to, co jest złe, DOCEŃMY firmy, postawy i zachowania, które mogą być dla innych wzorem i inspiracją, jak dobrze rekrutować.

Kto zyska w efekcie prowadzonego projektu

Którzy częściej w swoich poszukiwaniach pracy, spotkają pracodawców i rekruterów, wspierających, partnerskich, dbających o atmosferę i informację zwrotną.

Którzy będą mogli świadomie budować swoją markę osobistą. Dodatkowo znajdą świetną motywację i wiedzę do wprowadzania dobrych zmian w swoich procesach rekrutacyjnych.

Którzy otrzymają możliwość bezkosztowego budowaniu wizerunku swojej firmy w internecie.

10 zasad dobrej rekrutacji

  1. Informowanie kandydatów o dostarczeniu aplikacji i o zakończeniu procesu rekrutacji.
  2. Dbanie o feedback, weryfikowanych kandydatów.
  3. Informowanie kandydatów na początku rekrutacji, jak będzie wyglądał cały proces.
  4. Dbanie o partnerską atmosferę podczas rozmowy.
  5. Tajemnica spowiedzi – rekruter udostępnia informacje o kandydacie, tylko, jeśli istnieje taka konieczność.
  6. Podawanie widełek wynagrodzeń lub informowanie, gdy kandydat przekracza budżet.
  7. Onboarding – przemyślane wprowadzenie pracownika i zapoznanie go z zespołem.
  8. Pominięcie pytań dotyczących prywatnych aspektów życia kandydata.
  9. Nie ukrywanie przed kandydatem wyzwań i problemów na oferowanym stanowisku, a także zamieszczanie tylko prawdziwych informacji w ofercie pracy.
  10. Pozostawienie przestrzeni na pytania kandydata.

Zapytaliśmy 528 kandydatów, co najbardziej boli ich w rekrutacji

Brak informacji zwrotnej
34.1%
Niedoinformowanie podczas samej rekrutacji, nie wiem ile jest etapów, nie wiem kiedy będzie odpowiedź
33.1%
Stresująca atmosfera podczas spotkania
11%
Nieprzygotowanie rekrutera
8.5%
Brak partnerskiej relacji z rekruterem
6.4%
Nic mnie nie boli, jest pięknie
0.8%
Inny ból boli mnie bardziej
8%

Zmieńmy razem te statystyki, żeby #DobraRekrutacja stała się naturalnym doświadczeniem kandydatów.

Firmy, w których spotka Cię #DobraRekrutacja

Przewiń do góry